SNG hackathon

V piatok sa konal prvý ročník hackathonu v Slovenskej Národnej Galérii (SNG) s názvom Hackathon SNG. Išlo v podstate o 24 hodinový nielen programovací maratón na konci ktorého sa mali prezentovať výsledné projekty. Akcia bola sprevádzaná rôznymi sprievodnými podujatiami (laserová show, prehliadky galérie, atď).

Ja som sa zúčastnil prehliadky nestálej expozície NESTEX. Je celkom osviežujúce keď programátor pričuchne aspoň trocha k umeniu a dozvie sa celkom zaujímavé veci :)




Účastníci hackathonu dostali k dispozícii zoznam umeleckých diel v elektronickej podobe s ktorými mohli pracovať (SNG dáta na GitHub-e). Akcia mi zo začiatku prišla trochu zmätočná, keďže na akciu prišli aj ľudia, ktorý si len chceli pozrieť sprievodné podujatia a nebolo celkom jasné, kto bude na hackathone programovať a kto nie. Ale čo mi najviac chýbalo bola prezentácia nápadov na projekty. V podstate som nevedel, kto na čom pracuje a ku komu by som sa mohol pridať. Letmo som si obehol ľudí, ktorí pracovali na projektoch a mohol som si na vlastné oči pozrieť napríklad aj Oculus Rift, ale aj rôzny hardvér o ktorom som nemal ani potuchy.



Na akcii som sa nakoniec zúčastnil len v piatok. V sobotu už som mal iné povinnosti. Nápadov na projekt som mal niekoľko, tak som začal prototypovať, ale s výsledkami som nebol veľmi spokojný. Preto som to okolo 23tej zabalil a išiel domov. A ako to už býva, keď sa človek dobre vyspí, napadnú mu skvelé nápady :) Na sobotu poobede som však už mal iný program, tak som vedel, že to do oficiálneho ukončenia akcie už nestihnem dokončiť. Ale nedalo mi to a večer som si k tomu ešte sadol a nakoniec ma to chytilo tak, že som potiahol do skorých ranných hodín :)

A na akom projekte som vlastne robil? V podstate táto myšlienka nie je nová, ale lákala ma možnosť realizovať tento nápad pomocou algoritmov o ktorých som si veľa čítal, len som nemal čas si ich v reále aj vyskúšať. A o čo vlastne išlo? Stručne povedané išlo o aproximáciu dvoch obrázkov, teda vykresliť jeden pomocou druhého. Lepšie ako to tu zdĺhavo popisovať je pozrieť si nasledovný obrázok.

Návrh algoritmu bol v podstate celkom jednoduchý. Obrázky som rozdelil na malé štvorcové oblasti pre ktoré som počítal histogramy. A dal dokopy tie štvorcové oblasti, ktoré sa k sebe najviac "hodia". Nebudem tu detailne popisovať ako to funguje. K dispozícii sú zdrojové kódy a kto má záujem môže sa v nich dozvedieť viac. Kód vznikal v rámci hackathonu, tak treba brať ohľad na to, ako vyzerá :) Projekt som napísal v Pythone s použitím knižnice OpenCV. Vytočilo ma do "červena" keď som chcel nainštalovať na MacOs knižnicu OpenCV a nedarilo sa mi to. Nie je nič horšie ako to, keď máte v hlava myšlienku ako by to všetko malo fungovať a potom strávite dve hodiny inštaláciou knižnice. Nakoniec sa podarilo a potom už to bol iba jeden veľký "flow", čo je zvláštny stav keď myšlienky, ktoré máte v hlave sa plynulo pretavujú do reality :)

Takže hackathon dopadol dobre. Jedlo bolo skvelé, atmosféra vynikajúca a hlavne som stretol zaujímavých ľudí. Nabudúce prídem určite znova. O tom niet pochýb :)

Show Comments